Ostatnia edycja Akademii Budowania Wizerunku NGO za nami

W środę 13 lutego we Wrocławskim Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych SEKTOR3 odbyło się ostatnie spotkanie w ramach cyklu Akademii Budowania Wizerunku NGO, którą w tej edycji ukończyło 11 osób.

Akademia Budowania Wizerunku NGO była skierowana do przedstawicieli organizacji pozarządowych mających siedzibę na terenie Wrocławia (powiatu wrocławskiego, oławskiego, oleśnickiego, średzkiego, wołowskiego, trzebnickiego, strzelińskiego, milickiego i świdnickiego) – członków, pracowników oraz wolontariuszy. W ramach cyklu każdy uczestnik mógł wziąć udział w 9 szkoleniach (w sumie 90h dydaktycznych), a także skorzystać m.in. z doradztwa indywidualnego w zakresie budowania wizerunku i public relations.

Spotkania odbywały się od 5 grudnia do 13 lutego raz w tygodniu. Uczestnicy akademii zgłębiali tajniki skutecznej promocji swojej organizacji. Dowiedzieli się m.in., jak skutecznie przyciągnąć uwagę mediów swymi działaniami, a także jak wykorzystywać bezpłatne narzędzia public relations w codziennej pracy. Uczyli się również korzystać z bezpłatnych aplikacji Google oraz tworzyć grafiki na potrzeby Internetu i materiały promocyjne.

- Jedną z najistotniejszych treści, jaką wyniosłam z Akademii Budowania Wizerunku NGO, było zarządzanie kryzysem. Obecnie problemy dotykają wszystkich organizacji, a umiejętność radzenia sobie z nimi jest ogromną zaletą.  Niezwykle ciekawym elementem były warsztaty dotyczące przygotowania śniadania prasowego oraz związany z tym praktyczny trening odpowiedzi na trudne pytania dziennikarzy. - mówi Monika Nowacka z Chrześcijańskiej Służby Charytatywnej -  Cieszę się, że na szkoleniu poświęciliśmy dużo czasu profesjonalnej obsłudze funpage’a organizacji oraz umiejętności pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarkach. – dodaje.
- Akademię prowadzili prawdziwi profesjonaliści. Widać, że siedzą w swojej branży i potrafią w ciekawy sposób przekazywać swoją wiedzę innym. Dzięki ich pomocy na zajęciach stworzyłem nową stronę internetową organizacji, która wykorzystuje najnowsze narzędzia WordPressa i podąża za najnowszymi trendami. Stare logo naszej organizacji było kiepskie, dlatego wraz z prowadzącym zajęcia zaprojektowałem nowe. – mówi  Artur Rakowiecki z Fundacji Podaj Łapę.

Była to ostatnia akademia realizowana w ramach projektu „Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych z terenu aglomeracji wrocławskiej SEKTOR 3” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

CZŁOWIEK – NAJLEPSZA   INWESTYCJA

Możliwość komentowania jest wyłączona.